POLITYKA PRYWATNOŚCI
Administrator danych
Legal Balance sp.z.o.o , REGON 524901683, adres siedziby ul. Szczęsna 26, 02-454 Warszawa, numer telefonu +48 22 307 51 90, adres e-mail info@ewindik.pl, Witryna www.ewindik.pl
1. KLUCZOWE TERMINY
1.1. Dane osobowe - oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej; możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
1.2. Spółka - Legal Balance sp.z.o.o, , REGON 524901683, adres ul. Szczęsna 26, 02-454 Warszawa.
1.3. Podmiot danych - osoba fizyczna, która korzysta z usług Spółki lub świadczy usługi/towary na rzecz Spółki, lub jest przedstawicielem osoby prawnej, lub osoba, która przegląda Witrynę, lub której dane zostały przekazane Spółce przez Klienta.
1.4. Adres IP - unikalny numer identyfikujący komputer, telefon, tablet lub inne urządzenie, które łączy się z Internetem. Adres IP może być używany do identyfikacji kraju, w którym komputer łączy się z Internetem.
1.5. Klient - osoba fizyczna lub prawna zarejestrowana na Platformie, która zgodnie z Regulaminem ubiega się o otrzymanie Oferty lub korzysta (korzystała lub zamierza korzystać w przyszłości) z Usług dochodzenia roszczeń lub windykacji po zawarciu Umowy. Na potrzeby niniejszej Polityki Prywatności, za osobę prawną uważana jest również jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
1.6. Oferta - oferta złożona Klientowi przez Spółkę na Świadczenie usług prawnych.
1.7. Konto - wynik rejestracji Klienta na Platformie.
1.8. Platforma - zdalne środowisko, w którym Klient, w celu otrzymania Oferty, rejestruje się i może otrzymać Ofertę, zawrzeć umowę ze Spółką, śledzić proces wykonywania prawa regresu i windykacji, a Spółka składa Ofertę, zawiera umowę z Klientem oraz rejestruje proces wykonywania prawa regresu i windykacji. Platforma jest dostępna online pod adresem www.ewindik.pl.
1.9. Polityka Prywatności - niniejszy dokument, który określa podstawowe zasady gromadzenia, agregowania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych mające zastosowanie do korzystania z Platformy.
1.10. Rozporządzenie - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).
1.12. Dłużnik - osoba fizyczna lub prawna, która ma ważne zobowiązanie pieniężne wobec Klienta zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej.
1.13. Hasło - unikalna kombinacja liter, cyfr i/lub znaków stworzona przez Klienta i znana wyłącznie Klientowi, która jest wprowadzana po raz pierwszy podczas rejestracji na Platformie, a następnie w celu uzyskania dostępu do Platformy.
1.14. Pliki Cookies - małe pliki umieszczane na komputerze, telefonie, tablecie lub innym urządzeniu używanym przez dowolną osobę podczas odwiedzania Platformy, które Witryna wykorzystuje do rozpoznania urządzenia. Pojęcie to obejmuje nie tylko Pliki Cookies, ale także korzystanie z podobnych rodzajów narzędzi.
1.15. Witryna - oznacza stronę internetową obsługiwaną przez Spółkę pod adresem www.ewindik.pl, na której hostowana jest Platforma.
1.16. Świadczenie usług prawnych - świadczenie na rzecz Klienta usług administrowania wierzytelnościami lub usług windykacyjnych zgodnie z warunkami określonymi w Umowie.
1.17. Regulamin – oznacza regulamin korzystania z Platformy.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2.1. Niniejsza Polityka Prywatności zawiera informacje o tym, w jaki sposób Spółka przetwarza dane osobowe podczas korzystania z Platformy, a także w jaki sposób Spółka przetwarza dane osobowe Dłużników. Dodatkowe informacje mogą być zawarte w umowach o świadczenie usług i innych umowach zawieranych przez Państwa ze Spółką.
2.2. Rejestracja na Platformie jest możliwa wyłącznie po przeczytaniu i zaakceptowaniu niniejszej Polityki Prywatności. Zalecamy uważne zapoznanie się z niniejszą Polityką Prywatności przed zarejestrowaniem się na Platformie. W dowolnym momencie można ponownie zapoznać się z Polityką Prywatności na Platformie.
2.3. Niniejsza Polityka Prywatności nie dotyczy sposobu, w jaki Spółka przetwarza Dane osobowe, gdy Państwo odwiedzają inne witryny Spółki lub gdy korzystają Państwo z usług publikowanych lub świadczonych przez Spółkę za pośrednictwem innych witryn. Jeśli Państwo odwiedzają inne strony internetowe Spółki, korzystają z usług publikowanych przez Spółkę na takich witrynach lub korzystają z usług świadczonych przez Spółkę za pośrednictwem takich witryn, Państwa Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z informacjami podanymi na takich witrynach. W takim przypadku należy zapoznać się z polityką prywatności opublikowaną na innych witrynach Spółki.
2.4. Przetwarzanie danych osobowych w Spółce podlega przepisom Rozporządzenia, Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781, „Ustawa o ochronie danych osobowych”) oraz innym aktom prawnym, a także lokalnym aktom prawnym Spółki w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa.
3. ZASADY OGÓLNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
3.1. Zakres przetwarzanych danych osobowych zależy od usług zamówionych lub wykorzystywanych na Platformie oraz informacji podanych przez podmiot danych podczas zamawiania lub korzystania z usług, odwiedzania Witryny oraz rejestracji na Platformie. Cele przetwarzania danych osobowych zostały opisane poniżej.
3.2. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wyłącznie zgodnie z kryterium zgodnego z prawem przetwarzania - w celu zapewnienia świadczenia usług opublikowanych w Witrynie; za zgodą osoby fizycznej; gdy Spółka jest zobowiązana do przetwarzania danych osobowych na mocy odpowiednich przepisów; gdy przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla uzasadnionego interesu Spółki lub strony trzeciej (w tym jej wierzycieli); w celu wykonania umowy z podmiotem danych.
3.3. Naszym celem jest przetwarzanie danych osobowych w sposób dokładny, uczciwy i zgodny z prawem oraz przetwarzanie ich wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, zgodnie z jasnymi i przejrzystymi zasadami i wymogami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych określonymi w przepisach prawa.
3.4. Nie są Państwo zobowiązani do podawania jakichkolwiek Danych osobowych, lecz świadczenie niektórych usług może być niemożliwe bez podania Danych osobowych.
3.5. Gromadzone dane są adekwatne, stosowne i ograniczone do celów, dla których są one przetwarzane.
3.6. Dane osobowe muszą być dokładne i, w razie potrzeby, aktualizowane; należy podjąć wszelkie uzasadnione kroki, aby zapewnić niezwłoczne usunięcie lub poprawienie Danych osobowych, które nie są dokładne w odniesieniu do celów, dla których są przetwarzane (zasada dokładności).
3.7. Dane osobowe są przetwarzane w taki sposób, aby za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem (zasada integralności i poufności).
4. ZAKRES, CELE, PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
4.1. Spółka przetwarza Dane osobowe zebrane podczas odwiedzania Witryny przez podmioty danych w związku z usługami opublikowanymi w Witrynie w następujących celach, na następujących podstawach i w następującym zakresie:
4.1.1. Dane osobowe przekazane przez podmioty danych:
4.1.1.1. Imię, nazwisko, numer identyfikacyjny, data urodzenia, numer telefonu, adres e-mail, miejsce zamieszkania, numer rachunku bankowego podmiotu danych. Podstawa - zawarcie umowy z podmiotem danych. Cel - ocena możliwości świadczenia usług i zawarcie umowy z Klientem (osobą fizyczną).
4.1.1.2. Imię, nazwisko, numer identyfikacyjny oraz kopia dokumentu tożsamości. Podstawa - zawarcie umowy z podmiotem danych. Cel - potwierdzenie tożsamości Klienta (osoby fizycznej) (w tym z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych, takich jak zdalna identyfikacja przy użyciu rozpoznawania twarzy MarkID).
4.1.1.3. Adres deklarowanego miejsca zamieszkania, posiadany majątek, zajęcia, liczba i kwota zarejestrowanych długów wobec wierzycieli, czas egzekucji podmiotu danych. Dane osobowe można uzyskać od Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Krajowego Rejestru Sądowego, Krajowego Rejestru Dłużników Biura Informacji Gospodarczej S.A., krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON, Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej S.A., Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A., pod warunkiem, że takie dane są niezbędne do oceny możliwości odzyskania straty (szkody). Podstawa - uzasadniony interes Spółki w rekompensacie strat (szkód) spowodowanych bezprawnymi działaniami Klienta (potencjalne oszustwo). Cel - ocena możliwości odzyskania strat/szkód.
4.1.1.4. Tytuł, imię, nazwisko, numer identyfikacyjny, pełnomocnictwo i dokument tożsamości przedstawiciela prawnego klienta. Podstawa - prawnie uzasadniony interes Spółki polegający na identyfikacji przedstawiciela osoby, z którą zawierana jest umowa. Cel - identyfikacja Klienta i jego przedstawiciela, ocena możliwości świadczenia usług oraz zawarcie umowy z Klientem (osobą prawną).
4.1.1.5. Imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail podmiotu danych zbierane są przez Spółkę w celu realizacji zawartej umowy (w tym komunikacji z Klientem). Podstawa - wykonanie umowy. Cel - świadczenie usług.
4.1.1.6. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane na czas windykacji należności lub sporządzenia dokumentu potwierdzającego brak możliwości windykacji. Następnie dane będą przechowywane przez okres 10 (dziesięciu) lat w celu dochodzenia, egzekwowania lub obrony roszczeń prawnych Spółki oraz w celu wypełnienia ustawowego obowiązku Spółki w zakresie archiwizacji dokumentów. W przypadku uzyskania danych osobowych, o których mowa w niniejszym punkcie, przed zawarciem umowy o świadczenie usług, dane te będą przechowywane przez okres 2 (dwóch) lat.
4.1.2. Dane osobowe dłużników podane przez Klientów:
4.1.2.1. Imię, nazwisko, numer identyfikacyjny, data urodzenia, adres zadeklarowanego miejsca zamieszkania, adres, numer telefonu, adres e-mail, dane dotyczące zatrudnienia, stan cywilny, posiadany majątek, załączniki, kwota, status, charakter zadłużenia, data zadłużenia, data uregulowania, dane z rejestrów, dokumenty potwierdzające zadłużenie, podstawa prawna obowiązku zapłaty, liczba, kwota i termin zarejestrowanych zobowiązań wobec wierzycieli, historia kredytowa z bazy danych UAB Creditinfo Lietuva, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Krajowego Rejestru Sądowego, Krajowego Rejestru Dłużników Biura Informacji Gospodarczej S.A., krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON, Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej S.A., Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.. Podstawa - uzasadniony interes Klienta w odzyskaniu długu i wykonanie umowy z Klientem w celu odzyskania długu od Podmiotu danych (dłużnika). Cel - ocena możliwości odzyskania wierzytelności/świadczenia usług w drodze umowy z Klientem - windykacja.
4.1.2.2. Imię i nazwisko oraz data urodzenia przedstawiciela dłużnika. Podstawa - uzasadniony interes osób trzecich w odzyskaniu wierzytelności. Cel - ocena możliwości odzyskania wierzytelności/świadczenia usług w drodze umowy z Klientem - windykacja.
4.1.2.3. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane na czas windykacji należności lub sporządzenia dokumentu potwierdzającego brak możliwości windykacji. Następnie dane będą przechowywane przez okres 10 (dziesięciu) lat w celu dochodzenia, egzekwowania lub obrony roszczeń prawnych Spółki oraz w celu wypełnienia ustawowego obowiązku Spółki w zakresie archiwizacji dokumentów. W przypadku uzyskania danych osobowych, o których mowa w niniejszym punkcie, przed zawarciem umowy o świadczenie usług lub cesji wierzytelności, dane te będą przechowywane przez okres 2 (dwóch) lat w przypadku braku zawarcia umowy.
4.1.2.4. Dane osobowe użytkownika mogą być pozyskiwane nie tylko bezpośrednio od użytkownika lub jego wierzyciela (klienta Spółki), ale także od partnerów (firm windykacyjnych) transgranicznych platform windykacyjnych, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Krajowego Rejestru Sądowego, Krajowego Rejestru Dłużników Biura Informacji Gospodarczej S.A., krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON, Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej S.A., Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A. oraz publicznie dostępne informacje publikowane przez użytkownika w sieciach społecznościowych, pod warunkiem, że takie dane są niezbędne do oceny możliwości odzyskania długu, w celu świadczenia usług.
4.1.4. Witryna gromadzi również dane od osób ją odwiedzających:
4.1.4.1. W Witrynie udostępniamy informacje o plikach cookie (Dane osobowe, które zamierzamy gromadzić za pomocą plików cookie oraz cele, dla których gromadzone Dane osobowe będą przetwarzane, okres przechowywania plików cookie, informacje o tym, że użytkownik może w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę na zapisywanie plików cookie, w przypadku gdy pliki cookie są zapisywane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą). Spółka daje Państwu możliwość wyrażenia zgody na umieszczanie plików cookie na urządzeniu końcowym podczas umieszczania funkcjonalnych, śledzących, reklamowych plików cookie lub plików cookie stron trzecich. Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane na podstawie uzasadnionego interesu. Pliki cookie są wykorzystywane w celu ulepszania Witryny, aktualizacji kampanii marketingowych, statystyk i monitorowania ruchu w Witrynie, zbierania następujących informacji o odwiedzających Witrynę: przeglądarka i jej wersja, preferencje językowe, lokalizacja, czas odwiedzin Witryny. Powinni Państwo zostać poinformowani o korzystaniu z plików cookie, a Państwa zgoda musi zostać uzyskana przed pierwszym użyciem pliku cookie, tj. musi istnieć uprzednia zgoda na użycie pliku cookie. Jeśli uzyskano zgodę, przyszłe wykorzystanie tego samego pliku cookie w tym samym celu nie wymaga ponownej zgody. Dotyczy to również plików cookie wykorzystywanych przez podmioty trzecie.
4.1.4.2. Witryna gromadzi również dane od osób ją odwiedzających: Adres IP, czas dostępu do kont, historia przeglądania Witryny i data. Statystyki odwiedzin witryny są analizowane za pomocą plików cookie Google Analytics. Informacje zebrane przez pliki cookie Google Analytics na temat historii przeglądania będą przesyłane i przechowywane na serwerach Google.
4.1.4.3. Informacje gromadzone przez pliki cookie pozwalają nam zapewnić bardziej przyjazne dla Państwa doświadczenia związane z przeglądaniem, dostarczać sugestie i dowiedzieć się więcej o zachowaniu osób odwiedzających naszą Witrynę, analizować trendy i ulepszać zarówno Witrynę, jak i świadczone przez nas usługi. Jeśli Państwo nie wyrażają zgody na umieszczanie plików cookie na komputerze lub innym urządzeniu końcowym, mogą Państwo zmienić ustawienia przeglądarki, aby wyłączyć wszystkie pliki cookie lub włączyć/wyłączyć pliki cookie pojedynczo. Należy jednak pamiętać, że w niektórych przypadkach może to spowolnić szybkość przeglądania Internetu, ograniczyć funkcjonalność niektórych funkcji Witryny lub zablokować dostęp do Witryny. Więcej informacji można znaleźć na stronie AllAboutCookies.org lub www.google.com/privacy_ads.html.
4.1.5. Dla celów marketingu bezpośredniego:
4.1.5.1. W celach marketingu bezpośredniego przetwarzamy Dane osobowe na podstawie Państwa zgody.
4.1.5.2. W celach marketingu bezpośredniego Spółka przetwarza następujące Dane osobowe: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. Spółka będzie również przetwarzać historię zamówień Podmiotu danych na usługi Spółki.
4.1.5.3. Dane będą przetwarzane przez okres 5 (pięciu) lat od otrzymania zgody Podmiotu danych lub do momentu wycofania zgody na przetwarzanie Danych osobowych. W przypadku wycofania zgody na przetwarzanie danych w celach określonych w niniejszej klauzuli, jedynie fakt wyrażenia zgody będzie przechowywany przez okres dziesięciu (10) lat od wygaśnięcia okresu zgody lub wycofania zgody w celu dochodzenia, wykonywania lub obrony naszych roszczeń prawnych.
4.1.5.4. Mają Państwo prawo w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji komunikatów promocyjnych wysyłanych przez Spółkę i mają prawo sprzeciwić się, bez podania przyczyny, przetwarzaniu Danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego. Mogą Państwo wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego, wyrażając swoją wolę na piśmie pracownikowi Spółki w sposób jasny i jednoznaczny. Mogą Państwo również skorzystać z prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego w następujący sposób:
· klikając w link zawarty w każdej wysłanej do Państwa wiadomości e-mail,
· po zalogowaniu się na Konto i odnotowaniu swojej decyzji o niewyrażeniu zgody,
· kontaktując się ze Spółką telefonicznie lub pocztą elektroniczną pod adresem dane@ewindik.pl wpisując w temacie wiadomości "Rezygnacja" i podając swoje imię i nazwisko oraz adres, numer telefonu i adres e-mail, na które nie chce się otrzymywać komunikatów promocyjnych.
4.1.6. W celu zapewnienia jakości usług i opracowania jednolitych praktyk oraz w celu zapewnienia obiektywizmu w rozpatrywaniu wniosków i skarg podmiotów danych:
4.1.6.1. W tym celu przetwarzane są następujące dane osobowe: numer telefonu, data, godzina rozpoczęcia i zakończenia połączenia, nagranie rozmowy. Przed rozpoczęciem rozmowy należy pamiętać, że jest ona nagrywana. Kontynuując połączenie, użytkownik wyraża zgodę na nagrywanie rozmowy.
4.1.6.2. Dane osobowe podmiotu danych będą przetwarzane na podstawie zgody, dane osobowe pracownika Spółki będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane (i) na podstawie wykonania umowy zawartej z Klientem lub w celu zawarcia umowy (jeżeli dane są przetwarzane w celu zapewnienia należytej jakości usług) lub (ii) na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (jeżeli dane są przetwarzane w celu ustalenia jednolitej praktyki, obiektywizacji rozpatrywania wniosków lub skarg osób, których dane dotyczą).
4.1.6.3. W celach określonych w niniejszym ustępie dane osobowe użytkownika będą przetwarzane przez okres maksymalnie 10 (dziesięciu) lat od otrzymania danych osobowych. W przypadku, gdy istnieją uzasadnione podstawy, aby sądzić, że materiał z nagrania rozmowy zawiera zapis popełnienia przestępstwa lub innych czynów niezgodnych z prawem, niezbędne dane z nagrania rozmowy są przenoszone na bezpieczne nośniki i przechowywane tak długo, jak długo istnieje obiektywna potrzeba ich przechowywania, nawet po upływie okresu przechowywania nagrań rozmów, o którym mowa w niniejszym punkcie.
4.1.6.4. W celach określonych w niniejszym ustępie dane osobowe użytkownika będą przetwarzane wyłącznie wtedy, gdy rozmowa telefoniczna odbywa się przy użyciu numerów telefonów przypisanych Spółce. Numery telefonów Spółki są opublikowane w Witrynie.
4.1.6.5. Aby odsłuchać nagrania rozmów, należy skontaktować się ze Spółką zgodnie z procedurami określonymi w niniejszej Polityce Prywatności. W razie potrzeby nagrania rozmów mogą być przekazywane organom ścigania na ich pisemny wniosek.
4.1.7. W celu informowania klientów i dłużników:
4.1.7.1. Spółka korzysta z zautomatyzowanej platformy mailingowej VivaSend. VivaSend jest stroną trzecią (podmiotem przetwarzającym dane), której Spółka może przekazywać adresy e-mail użytkowników oraz treść przesyłanych informacji. VivaSend, świadcząc usługi wysyłania wiadomości e-mail, zapewnia stosowanie technologii zgodnych ze standardami w tej dziedzinie. W tym celu VivaSend może, za zgodą Spółki, gromadzić informacje o dacie przeczytania wiadomości e-mail, działaniach osoby, której dane dotyczą, po otwarciu wiadomości e-mail oraz inne informacje. Polityka prywatności VivaSend znajduje się tutaj https://vivasend.lt/privatumo-ir-slapuku-politika/.
4.1.7.2. W celu skutecznego prowadzenia działań windykacyjnych, tj. informowania dłużników o zadłużeniu, zmianie wierzyciela i innych związanych z tym okolicznościach, Spółka wykorzystuje zautomatyzowany program SMS, połączeń telefonicznych i poczty elektronicznej zaimplementowany w zarządzanych przez Spółkę systemach informatycznych. Podstawą prawną przetwarzania danych jest wykonanie umowy. Kategorie przetwarzanych danych osobowych: numer telefonu i adres e-mail osoby, której dane dotyczą. Spółka może korzystać z usług podmiotu przetwarzającego dane w celu przetwarzania danych. Dane osobowe podmiotów danych są przetwarzane w sposób zautomatyzowany do czasu odzyskania należności lub sporządzenia dokumentu potwierdzającego brak możliwości odzyskania należności.
4.1.8. W celu wdrożenia zasady "Poznaj swojego klienta" („Know Your Customer”).
Spółka przetwarza następujące dane osób fizycznych oraz osób reprezentujących i beneficjentów osób fizycznych i prawnych swoich klientów: imię, nazwisko, numer identyfikacyjny, data urodzenia, obywatelstwo, kraj zamieszkania, stanowisko, umieszczenie na międzynarodowych listach sankcji finansowych oraz inne dane osobowe, które mogą stanowić treść dokumentów przedłożonych Spółce. Podstawą prawną przetwarzania danych jest obowiązek prawny wynikający z prawa Unii Europejskiej oraz prawa Rzeczypospolitej Polskiej dotyczący egzekwowania sankcji międzynarodowych, w szczególności na podstawie przepisów art. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507). Dane są przetwarzane tak długo, jak długo obowiązuje zawarta z klientem umowa o świadczenie usług, po czym dane są przechowywane przez okres 10 (dziesięciu) lat w celu ustalenia, wykonania lub obrony roszczeń prawnych Spółki oraz w celu wypełnienia przez Spółkę obowiązku przewidzianego w aktach prawnych dotyczących archiwizacji dokumentów. W przypadku pozyskania danych osobowych, o których mowa w niniejszym punkcie, przed zawarciem umowy o świadczenie usług, dane będą przechowywane przez okres 5 (pięciu) lat od momentu otrzymania danych w celu dochodzenia, wykonywania lub obrony roszczeń prawnych Spółki.
4.1.9. Inne cele obejmują:
4.1.9.1. Spółka może przetwarzać Państwa dane osobowe w innych celach zgodnie z wymogami i procedurami Rozporządzenia i Ustawy o ochronie danych osobowych.
4.2. Nie przetwarzamy Danych osobowych dłużej niż wymagają tego cele przetwarzania. Co do zasady (o ile nie określono inaczej), Dane osobowe będą przetwarzane przez Spółkę przez okres 10 (dziesięciu) lat od daty otrzymania Danych osobowych. Jeśli Podmiot danych złoży wniosek o ograniczenie przetwarzania jego danych, a Spółka przychyli się do takiego wniosku, zebrane dane osobowe nie będą już przetwarzane przez Spółkę, z wyjątkiem przechowywania zebranych danych przez okresy określone w Regulaminie. Niniejsza Polityka Prywatności może określać konkretne terminy przetwarzania, w tym przechowywania, Danych osobowych.
5. UDOSTĘPNIANIE PRZETWORZONYCH DANYCH INNYM PODMIOTOM. ADMINISTRATORZY DANYCH I PODMIOTY PRZETWARZAJĄCE DANE
5.1. Odbiorcy danych i grupy odbiorców: organy i instytucje, organy ścigania, audytorzy, doradcy prawni i finansowi.
5.2. Dane osobowe Państwa oraz Dłużnika mogą być przetwarzane przez podmioty trzecie (podmioty podprzetwarzające dane), świadczące na rzecz Spółki usługi księgowe, hostingu stron internetowych, centrum danych, wsparcia IT, wsparcia klienta, windykacji należności i inne usługi.
5.3. Podmioty przetwarzające mają prawo do przetwarzania Danych osobowych wyłącznie na polecenie Spółki i tylko w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania swoich zobowiązań wynikających z umowy. Gdy korzystamy z usług podmiotów przetwarzających dane, staramy się zapewnić, że podmioty te również dysponują odpowiednimi organizacyjnymi i technicznymi środkami bezpieczeństwa oraz że zachowują poufność Danych osobowych.
5.4. Państwa Dane osobowe mogą być przekazywane osobom trzecim w następujący sposób: pisemnie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, poprzez dostęp do baz danych lub systemów informatycznych zawierających poszczególne dane lub w inny sposób uzgodniony przez administratorów danych osobowych.
6. FIRMOWE KONTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
6.1. Spółka założyła i zarządza kontem na portalu społecznościowym Facebook.
6.2. Wszystkie informacje podawane przez Państwa w narzędziu mediów społecznościowych Facebook (w tym wiadomości, korzystanie z pól "Lubię to" i "Obserwuj" oraz inne komunikaty) lub uzyskiwane podczas odwiedzania konta Spółki na Facebooku (w tym informacje uzyskiwane za pomocą plików cookie przez narzędzie mediów społecznościowych) lub czytania postów Spółki w sieci mediów społecznościowych są kontrolowane przez operatora sieci społecznościowej Facebook. W związku z tym zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności operatora sieci społecznościowej Facebook i skontaktowanie się z nim bezpośrednio w sprawie wykorzystania danych osobowych.
6.3. Jako administrator konta Spółki na Facebooku, Spółka wybiera odpowiednie ustawienia w oparciu o grupę docelową oraz cele związane z zarządzaniem wydajnością i promocją. Menedżer sieci społecznościowej mógł ograniczyć możliwość zmiany niektórych istotnych ustawień, zezwalając Spółce na utworzenie konta sieci społecznościowej Spółki i zarządzanie nim, a tym samym Spółka nie może wpływać na to, jakie informacje o użytkowniku będą gromadzone przez menedżera sieci społecznościowej po utworzeniu konta sieci społecznościowej przez Spółkę.
6.4. Wszystkie takie ustawienia, niezależnie od tego, czy zostały wybrane przez Spółkę, czy ustawione przez operatora sieci społecznościowej, mogą mieć wpływ na przetwarzanie danych osobowych użytkownika podczas korzystania z narzędzia mediów społecznościowych Facebook poprzez odwiedzanie konta Spółki lub czytanie wiadomości Spółki w sieci mediów społecznościowych. Nawet jeśli Państwo tylko przeglądają posty Spółki w mediach społecznościowych, administrator sieci społecznościowej może otrzymać pewne dane osobowe, takie jak urządzenie końcowe, z którego Państwo korzystają oraz Państwa adres IP.
6.5. Zasadniczo menedżer sieci społecznościowej będzie przetwarzać dane osobowe użytkownika (nawet te zebrane przez Spółkę za pośrednictwem dodatkowych ustawień konta) w celach określonych przez menedżera sieci społecznościowej zgodnie z polityką prywatności menedżera sieci społecznościowej. Jednakże, gdy Państwo korzystają z sieci społecznościowej, wchodzą w interakcje ze Spółką za pośrednictwem sieci społecznościowej, odwiedzają konto Spółki w sieci społecznościowej lub śledzą posty Spółki w sieci społecznościowej, Spółka otrzymuje informacje o Państwu. Ilość danych otrzymywanych przez Spółkę zależy od ustawień konta wybranych przez Spółkę, umów z menedżerem sieci społecznościowej dotyczących zamawiania dodatkowych usług, plików cookie ustawionych przez menedżera sieci społecznościowej.
6.6. Menedżer sieci społecznościowej Facebook gromadzi informacje na temat rodzaju treści wyświetlanych przez użytkownika, czynności wykonywanych przez użytkownika na Facebooku, osób, z którymi użytkownik wchodzi w interakcje, częstotliwości i czasu trwania interakcji, aktywności użytkownika w sieci społecznościowej oraz inne informacje, w tym informacje na temat używanego urządzenia końcowego.
6.7. Aby dowiedzieć się więcej o polityce prywatności administratora sieci społecznościowej Facebook, należy kliknąć tutaj https://www.facebook.com/policy.php.
6.8. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie używanych przez Facebooka, należy kliknąć tutaj https://www.facebook.com/policies/cookies/.
7. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
7.1. Spółka wdrożyła odpowiednie środki techniczne i organizacyjne mające na celu ochronę Danych osobowych przed nieuprawnionym, przypadkowym lub niezgodnym z prawem ujawnieniem. Wszystkie Dane osobowe i inne informacje przekazane przez Podmiot danych uznaje się za poufne. Dostęp do Danych osobowych będzie ograniczony do tych pracowników Spółki i podmiotów przetwarzających dane Spółki, dla których jest to niezbędne do wykonywania ich funkcji zawodowych lub świadczenia usług.
7.2. Jeśli chcą Państwo zarejestrować się na Platformie, konieczne jest podanie adresu e-mail i utworzonego Hasła. Podczas rejestracji tworzone jest Konto. Wprowadzają Państwo swoje dane osobowe - imię, nazwisko, datę urodzenia / numer identyfikacyjny, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego - na swoim Koncie i ponoszą wyłączną odpowiedzialność za dokładność tych Danych osobowych. Mogą Państwo w każdej chwili poprawić lub zmienić swoje Dane osobowe. Mogą Państwo skontaktować się ze Spółką pod adresem dane@ewindik.pl, aby usunąć swoje Konto.
7.3. Zobowiązani są Państwo przechowywać swoje Hasło i nazwę logowania oraz inne szczegóły dostępu do Platformy w bezpiecznym miejscu i nie ujawniać danych logowania do Konta osobom trzecim. Nie ponosimy odpowiedzialności, jeśli Państwa Dane osobowe zostaną bezprawnie zmienione, ujawnione, zniszczone, Państwa tożsamość zostanie skradziona lub w inny sposób nieuczciwie wykorzystane w związku z wykorzystaniem Państwa Danych osobowych, niezależnie od tego, czy wynika to z Państwa winy lub zaniedbania, które powstały w wyniku nieprzestrzegania niniejszej Polityki prywatności, Regulaminu lub przepisów prawa.
8. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
8.1. Podmiotom danych przysługują następujące prawa:
8.1.1. prawo w do informacji o przetwarzaniu Danych osobowych w dowolnym momencie;
8.1.2. na pisemny wniosek, do uzyskania informacji z jakich źródeł i jakie Dane osobowe zostały zebrane, w jakim celu są przetwarzane i komu są przekazywane,
8.1.3. na pisemny lub e-mailowy wniosek o sprostowanie nieprawidłowych, niekompletnych lub niedokładnych Danych osobowych i/lub zawieszenie przetwarzania takich Danych osobowych,
8.1.4. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego Danych osobowych, chyba że przetwarzanie odbywa się w uzasadnionym interesie administratora lub strony trzeciej, której przekazano Dane osobowe, a interesy osoby, której dane dotyczą, nie są nadrzędne,
8.1.5. żądania zniszczenia przekazanych Danych osobowych,
8.1.6. żądania ograniczenia przetwarzania Danych osobowych,
8.1.7. żądania, by podane przez niego Dane osobowe, jeżeli są przetwarzane na podstawie zgody lub umowy oraz jeżeli są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, zostały przesłane przez administratora innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe (przenoszenie danych),
8.1.8. prawo do sprzeciwu wyłącznie wobec zautomatyzowanego przetwarzania,
8.1.9. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych,
8.1.10. prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
8.1.11. prawo do skargi do organu nadzorującego przetwarzanie Danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – listownie na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa lub przez elektroniczną skrzynkę podawczą na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
8.2. Podmiot danych ma prawo zażądać wykonania swoich praw ustnie lub pisemnie, osobiście, pocztą lub drogą elektroniczną. Jeżeli wykonanie praw Podmiotu danych jest wymagane na piśmie za pośrednictwem poczty, do wniosku należy dołączyć kopię dokumentu tożsamości danej osoby. Jeśli dane osobowe Podmiotu danych, takie jak imię i nazwisko, uległy zmianie, należy do nich dołączyć kopię dokumentów potwierdzających zmianę. W przypadku wniosku składanego drogą elektroniczną, wniosek musi być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub drogą elektroniczną zapewniającą integralność i niezmienność tekstu.
8.3. Wniosek o wykonanie praw podmiotu danych musi być czytelny, podpisany przez Podmiot danych i zawierać imię, nazwisko, adres lub inne dane kontaktowe Podmiotu danych do celów komunikacji lub uzyskania odpowiedzi dotyczącej wykonania praw podmiotu danych.
8.4. Podmiot danych może wykonywać swoje prawa samodzielnie lub za pośrednictwem przedstawiciela. We wniosku przedstawiciel osoby musi podać swoje imię, nazwisko, adres lub inne dane kontaktowe do celów komunikacji, za pośrednictwem których przedstawiciel osoby chce otrzymać odpowiedź, a także imię i nazwisko osoby reprezentowanej oraz wszelkie inne dane niezbędne do prawidłowej identyfikacji osoby, której dane dotyczą, oraz dostarczyć dokument lub kopię dokumentu potwierdzającego reprezentację. W przypadku wątpliwości co do tożsamości Podmiotu danych, Spółka może zażądać dodatkowych informacji niezbędnych do jej weryfikacji.
8.5. Po otrzymaniu wniosku udzielimy odpowiedzi bez zbędnej zwłoki - a w każdym razie w terminie miesiąca od daty jego otrzymania. W razie potrzeby, za uprzednim powiadomieniem Państwa, termin ten możemy przedłużyć o kolejne dwa miesiące jeśli wniosek ma skomplikowany charakter lub zawiera większą liczbę żądań.
8.6. Spółka, działając jako administrator danych, ma prawo do uzasadnionej odmowy wykonania praw Państwa z przyczyn określonych w Rozporządzeniu.
8.7. Po rozpatrzeniu wniosku otrzymają Państwo informacje o przetwarzaniu Państwa danych, zgodności z prawem, rzetelność przetwarzania zostanie zweryfikowana, przetwarzanie zostanie zakończone lub dane zostaną bezpłatnie zniszczone – w zależności od żądania wskazanego we wniosku.
8.8. Zgłoszenia można przesyłać pocztą elektroniczną na adres dane@ewindik.pl.
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
9.1. Prawo Rzeczypospolitej Polskiej ma zastosowanie do egzekwowania i interpretacji postanowień Polityki Prywatności.
9.2. Jeżeli którekolwiek postanowienie Polityki Prywatności zostanie uznane za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
9.3. Niniejsza Polityka Prywatności obowiązuje od dnia jej opublikowania.
9.4. Dostęp do Polityki Prywatności można uzyskać w każdej chwili w Witrynie.
9.5. Niniejsza Polityka Prywatności nie stanowi umowy między Spółką a Państwem w zakresie przetwarzania danych osobowych. Niniejsza Polityka Prywatności informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych przez Spółkę.
9.6. Treść Polityki Prywatności może ulec zmianie w dowolnym momencie. Wszelkie zmiany wprowadzone w Polityce Prywatności są publikowane w Witrynie. Uzupełnienia lub zmiany Polityki prywatności wchodzą w życie z dniem ich opublikowania, tj. od dnia ich zamieszczenia w Witrynie.
9.7. Zalecamy regularne zapoznawanie się z niniejszą Polityką Prywatności.